Thursday, June 02, 2011

'Toontime: America, the Blind

[credit Jim Morin, Miami Herald]
The "Arab Spring" is bringing hope to millions of Arabs suffering oppression, but it is also exposing the glaring inconsistencies in United States foreign policy. America is unrelenting in its military efforts, or "diplomacy by other means" to depose Libyan dictator Muammar Qaddafi, accusing him of loosing his legitimacy because of his crimes against humanity, but Obama & Folks, Inc. is apparently looking for the oil when it comes to the gross human rights violations of Syrian President Bashar Al Assad. A journalist, Khaled Sid Mohand, reports his experiences "Dans les geoles de Bachar Al-Assad" to Le Monde:
Je découvre avec stupéfaction que mes geôliers sont intoxiqués par leur propre propagande. Ne savent-ils pas que l'Arabie saoudite s'est rapprochée de la Syrie, que Damas a soutenu l'invasion militaire saoudienne à Bahreïn? N'ont-ils pas entendu la secrétaire d'Etat américaine, Hillary Clinton, dépeindre le president Bachar Al-Assad sous les traits d'un vrai réformateur"? Ils me réinstallent sur ma chaise, me bandent les yeux et fixent des fils électriques sur plusieurs endroits de mon corps, parties génitales comprises, et j'attends, terrifié, une décharge électrique qui ne viendra pas. C'était une simulation. Ce que je prenais pour des électrodes n'étaient que les câbles de mon ordinateur...."Raconte-moi tout--Que voulez vous savoir?--Tout! Depuis le début...depuis ta naissance."
Bahrein's monarchy is no example of enlightened rule either. Backed by Saudi troops the Sunni rulers are making life very difficult for the rebellious Shia minority. By one count twenty-seven Shia mosques and meeting places have been wrecked. Is America objecting? Not so much because Bahrain is the home port of the US Fifth Fleet.